
V KINECH
Komorná
Dynamický thriller plný zvratů, intrik, krásy a podmanivé erotické atmosféry natočil jeden z nejvýraznějších jihokorejských režisérů současnosti Park Chan-wook. Příběh bestselleru Zlodějka Sarah Watersové převedl do japonsko-korejských reálií 30. let 20. století.
Komorná • Jižní Korea • 2016 • 145 min.
Režie: Park Chan-Wook
korejsko-japonská verze • české titulky • přístupný od 15 let
Digital Cinema Package • 2,35 : 1 • Dolby Surround
Premiéra: 11. srpna 2016 • Konec monopolu: 23. února 2026
Šlechtična Hideko žije v ústraní na venkovském panství se svým strýcem a poručníkem. Chlípný strýc vychovává Hideko přísnou rukou a čeká, až dospěje, aby si ji mohl vzít a zmocnit se jejího bohatství. V domě se však objevuje podvodník, který zosnuje příchod mladé komorné Sukhui, ve skutečnosti chudé kapsářky, která mu má pomoci nebohou Hideko svést. Dobře promyšlený plán ale začíná hatit vášeň, která mezi dvěma dívkami zahoří. Brzy navíc přestává být jasné, kdo koho ve skutečnosti podvádí. Příběh bestselleru Zlodějka spisovatelky Sarah Waters do japonsko-korejských reálií 30. let 20. století převedl jeden z nejvýraznějších jihokorejských režisérů současnosti Park Chan-wook a vytvořil dynamický thriller plný zvratů prodchnutý podmanivou erotickou atmosférou.
Je pravda, že mnoho asijských filmů zatím v Aerofilms svůj domov nenašlo. Kdy jindy jsme se ale měli k dalšímu odhodlat než v okamžiku, kdy mistr Park dokončil svůj očekávaný opus? Intrikářský děj hraný ve slibné sestavě hlavních hrdinů vybíhající na plátno ve složení holka-holka-kluk. Vizuální pastva. Divácky velmi přístupný a vděčný film. Takto bych mohl vypisovat naše důvody dlouho. Ale ještě je tu něco – schválně si zkuste vzpomenout, kdy jste naposledy viděli film s dvojbarevnými titulky?
Ivo Andrle, Aerofilms
Biografie tvůrců a protagonistů
PARK CHAN-WOOK režisér a scénárista
Chan-wook Park, laureát velké ceny z Cannes za film OLDBOY a ceny poroty za ŽÍZEŇ, patří mezi čelní představitele současné korejské filmové renesance. Proslavil se mimořádně silnou vizuální stránkou svých filmů a dynamickým vyprávění. Je režisérem, který neustále posouvá hranice očekávání.
Park býval vášnivým filmovým fanouškem a v 90. letech balancoval mezi režírováním a psaním filmových kritik, ale až v roce 2000 přišel jeho komerční průlom, JOINT SECURITY AREA (JSA), korejský kasovní trhák promítaný na soutěži v Berlíně. Ovšem až s kritiky vyzdvihovaným pokračováním MÁ JE POMSTA z roku 2002 etabloval svůj silný, neúprosný filmařský rukopis, který je pro něj tak typický. Po úspěchu a celosvětovém uznání filmu OLDBOY (2003) potvrdily jeho další celovečerní filmy NEBOHÁ PANÍ POMSTA (2005, soutěž v Benátkách), JSEM KYBORG, ALE TO NEVADÍ (2006, soutěž v Berlíně) a ŽÍZEŇ (2009, soutěž v Cannes) jeho kinematografický rozsah. V roce 2013 natočil svůj první anglicky mluvený celovečerní film STOKER v produkci Fox Searchlight , v hlavní roli s Nicole Kidman, Miou Wasikovskou a Mathewem Goodem a ještě více tak upevnil své postavení celosvětově významného autora.
V KOMORNÉ, inspirované historickým detektivním románem ZLODĚJKA z pera Sarah Waters se Park se svou zatím nejambicióznější produkcí vrací zpět do Koreje. I v tomto nejnovějším filmu předvádí smělý a neotřelý přístup k vyprávění a vizuálnímu ztvárnění, díky němuž si již dříve získal celosvětovou slávu.
Ke stažení
Nenašli jste, co hledáte?
Objemnější soubory, včetně fotografií v tiskové kvalitě, promo materiály, plakáty atd., najdete na našem úložišti aero.capsa.cz. Na vyžádání vám k němu rádi zašleme přístupové údaje.