Filmová hvězda Jude Law nezapomíná na své divadelní začátky. Herec dvakrát nominovaný na Oscara se pravidelně vrací na jeviště a tentokrát ho přitom mohou fanoušci vidět i v kinech. Ve čtvrtek 11. května cyklus NT Live opět zavítá do londýnského divadla Barbican, odkud už vysílal populárního Hamleta s Benedictem Cumberbatchem. Tentokrát na diváky čeká světová novinka, vášnivá krimi romance Posedlost, kterou režisér Ivo van Hove zadaptoval ze slavného filmu Luchina Viscontiho. Belgičan van Hove už diváky NT Live uhranul svou radikální verzí dramatu Pohled z mostu, za niž získal ceny Olivier i Tony. V novince Posedlost představí část svého uznávaného souboru Toneelgroep Amsterdam. Nová intenzivní verze příběhu známého už z amerického románu Pošťák vždycky zvoní dvakrát rozžhaví plátna kin Aero v Praze, Scala v Brně a kina Lanškroun. Představení opatřené českými i anglickými titulky, jehož přímý přenos začíná 11. 5. po 19.45, se hraje 110 minut bez přestávky a je vhodné pro diváky nad patnáct let.
Brutální analýza vášně
Jude Law, který nedávno sklízel ovace za svůj výkon v seriálu Paola Sorrentina Mladý papež, se po čtyřech letech od role Shakespearova krále Jindřicha V. vrátil na jeviště. Svůj talent a charisma propůjčil režisérovi, s nímž nyní touží pracovat většina herců, včetně velkých hvězd jako Cate Blanchett a Marka Stronga. Belgičan Ivo van Hove není neznámý ani pravidelným divákům cyklu NT Live, který na kamery zachytil jeho mistrovský kus Pohled z mostu. Spalující emoce uprostřed strohé jevištní scény, intenzivní herecké výkony a nový pohled na klasiku můžeme čekat i od jeho novinky Posedlost, již připravil speciálně pro londýnské divadlo Barbican. Právě v něm letos hostuje jeho proslulá a ceněná avantgardní společnost Toneelgroep Amsterdam, kterou van Hove proměnil v jednu z ikon nizozemské kultury. Tři z jejích herců se v Posedlosti potkali se třemi herci z Anglie. Jude Law okouzluje jako tulák Gino, jenž se osudově zamiluje do nešťastně vdané manželky majitele restaurace. Je to brutální analýza vášnivé lásky. Vypráví o prapůvodních touhách. O něčem, co se dělo přes tisíci lety, před padesáti lety, co se děje teď. Skoro jako by se ten text stal dávným tajemstvím - a tak jsem ho chtěl taky režírovat, uvedl van Hove v rozhovoru pro deník Financial Times.
Neorealistický skvost na jevišti
Van Hove ve své novince vyšel nikoliv ze známého románu Jamese M. Caina Pošťák vždycky zvoní dvakrát, ale z jeho druhé filmové adaptace z roku 1943 Posedlost. Tento debut slavného režiséra Luchina Viscontiho přenesl americký příběh do fašistické válečné Itálie a poprvé předvedl jeden z nejvlivnějších filmových stylů, neorealismus. V naší inscenaci jsme nechali jen základy, protože si myslím, že celá tato produkce by měla být velmi elementární. V divadle nemůžete okopírovat film. Realismus na jevišti vypadá vždycky trochu falešně, proto vždy musíte hledat divadelní řešení, ne realistická, popsal van Hove svůj inscenační klíč k převodu Viscontiho scénáře.
Andrew Garfield v eposu NT Live
Hvězdným obsazením se pyšní i návrat epického magického dramatu Tonyho Kushnera Andělé v Americe. V příběhu několika Newyorčanů, kteří se uprostřed epidemie AIDS za Reaganovy vlády potýkají s životem a smrtí, láskou a sexem, nebem a peklem si zahrají na Oscara nominovaný Andrew Garfield, Nathan Lane, Russell Tovey či loňská držitelka ceny Olivier Denise Gough. Dvoudílné drama v režii Marianne Elliott (Válečný kůň, Podivný případ se psem) NT Live promítne ve dvou večerech, 20. a 27. července.