Hlavní roli Lucette neboli Popelky ztvární mezzosopranistka Joyce DiDonato, která s operou slavila mimořádné úspěchy již v Santa Fe, Londýně anebo Barceloně. V důmyslné režii Laurenta Pellyho, jež dává vyniknout Massenetově skvostné hudbě i obraznosti celé inscenace, se v jedné z vedlejších rolí objeví i talentovaný český tenorista Petr Nekoranec.
Na čarovný večer se ztraceným střevíčkem, který padne jen upřímné Popelce, se díky přímému přenosu z Met mohou už v sobotu 28. dubna těšit i diváci 25 kin v českých a moravských městech.
DiDonato s dívčím citem pro zázraky
„Joyce DiDonato dokáže ve svých 49 letech stále vstoupit na scénu a svými neokázalými gesty a delikátním přednesem publikum přesvědčit, že je dosud dívenkou. Prožívá celý příběh s upřímnou tváří a roztomilou bezelstností, s citem pro zázraky, který však nikdy není přeslazený. V jemnějších tónech je často jednoduše překrásná,“ píší o představitelce titulní role The New York Times.
Samotná pěvkyně se pak vyznává: „Na Popelce jsem si zamilovala to, že nepřestává věřit v dobro. Líbí se mi také, že svým velmi nenápadným způsobem zůstává sama sebou.“ DiDonato, která už na úvod sezóny triumfovala v úloze druidské kněžky Adalgisy v Belliniho Normě, tak suverénním výkonem v nové Massenetově Popelce dokázala, že patří k nejpřesvědčivější hlasům současné operní scény.
Kalhotové role Prince, jenž se do Popelky zamiluje a nenechá se ve své volbě zmást, se s úspěchem zhostila mezzosopranistka Alice Coote. Observer si všímá, že podobně jako DiDonato uměla Coote roli vetknout láskyplnou křehkost.
Širokým a bohatým hlasem zaujala podle The New York Times také mezzosopranistka Stephanie Blythe jako Madame de la Haltière, Popelčina macecha, která vdechla panovačné hraběnce takřka „šokující lidský rozměr, aniž by šetřila na škodolibostí“. Role Pandelfeho, Popelčina milujícího ale poněkud slabého otce, se ujal francouzský basbarytonista Laurent Naouri.
Speciální uznání NYT si za pojetí Kmotřičky víly a „zářivě stoupající“ soprán získala i Kathleen Kim a tuzemské publikum jistě zaujme skutečnost, že v menší roli Děkana fakulty uslyší talentovaného tenoristu Petra Nekorance, který byl v září 2016 jako vůbec první Čech přijat do Lindermannova dvouletého programu Met.
Inscenace, kterou musíte vidět
Kouzlo nové inscenace Met tkví nejen ve vynikajících pěveckých výkonech. Chválu sklízí vyvážená režie Laurenta Pellyho, která je podle The New York Times „směle stylizovaná; elegantní, ale perlivá; přímočará, ale s aurou extravagance“, i rafinovaně propracovaná choreografie Laury Scozzi, která zaujme smyslem pro detail a pro vtip.
Pod dirigentskou taktovkou Bertranda de Billyho tak publikum na závěr sezóny čeká výjimečný zážitek ze vzácně uváděné Massenetovy opery, o níž Observer napsal: „musíte ji prostě vidět“. Pohádkovým večerem z Met provede sopranistka Ailyn Peréz.