Ve světě vyprodávají turnaje v elektronických sportech hokejové haly i fotbalové stadiony. Fanoušci nejrychleji rostoucího sportovního odvětví, na které nezbylo sedadlo, mohli doposud sledovat souboje pouze na internetu. Od nynějška však dostávají šanci vychutnat si atmosféru soubojů v kinosálech společně s dalšími příznivci. Distribuční společnost Aerofilms přináší do českých kin zbrusu nové přímé přenosy progamingové herní série Intel Extreme Masters, nejstarší globální gamingové tour, ve které vrcholoví hráči soutěží o prestižní titul. První přenos uvidí diváci 28. července 2015 v pražském Biu Oko a dalších 4 kinech v Ostravě, Lanškrouně, Semilech a Českém Krumlově.
eSports (elektronické sporty) neboli soutěžní klání v počítačových hrách zaznamenalo za zhruba patnáct let své existence raketový vzestup. Fanouškovské základny slavných týmů sahají do statisíců, internetové přenosy velkých turnajů pravidelně sleduje více než milion diváků. Díky těmto číslům se oblíbenost eSportu v současnosti srovnává s hokejovou NHL a brzy by mohl být globálně dokonce nejsledovanějším sportem vůbec.
Fanoušci eSportu fungují stejně jako jakýkoli jiní sportovní příznivci. Chtějí hlasitě fandit svému týmu, potkávat se a společně slavit vítězství. Přenosy eSportu do kin jsou zatím neprobádaným územím, a my jsme pyšní na to, že se na téhle světové novince účastníme hned od začátku a nabídneme divákům zase úplně nové zážitky, popisuje ředitel společnosti Aerofilms Ivo Andrle.
Progaming je v současnosti populární po celém světě a v posledních letech získává na relevantnosti i s objevujícími se spekulacemi, že by mohl být zařazen do programu olympijských her. Za kolébku profesionálního hraní se považuje Jižní Korea a Asie obecně, největší popularitu má však progaming v USA a Evropě. Ke světově nejslavnějším týmům patří například americký Cloud9, australští Fnatic nebo švédští Ninjas in Pyjamas. Jejich fanoušci dokáží v halách, kde se souboje přenášené na obří obrazovky odehrávají, vytvořit atmosféru srovnatelnou s fotbalovými utkáními. A právě tyto týmy budou, mimo jiné, v nových přenosech soupeřit o titul.
Cesta do hráčské mysli
Série přímých přenosů odstartuje 28. července speciálním večerem, během kterého bude mít premiéru dokumentární film uznávaného amerického režiséra Patricka Creadona All Work All Play o zákulisí šampionátu Intel Extreme Masters 2014/15. Creadon po celý rok zblízka sledoval průběh příprav i samotný šampionát a jeho hlavní aktéry, včetně členů Cloud9. Podnikl fascinující výlet do myslí vášnivých hráčů a snažil se vystopovat, co je na zápolení v počítačových hrách tak přitahuje.
Chystaný film byl poprvé představen letos na festivalu v Tribece, kde vzbudil zájem širokého publika. Diváci zůstali doslova stát s otevřenou pusou. Pro většinu lidí je můj film jako průhled do světa, ve kterém nikdy před tím nebyli, popisuje Creadon. eSport se vyvinul v masovou podívanou a byznys, ale lidé, kteří jsou za ním, jsou pořád jen vášniví nadšenci, a o tom ten film je, doplňuje výkonný ředitel Evropské sportovní ligy (ESL) Michal “Carmac” Blicharz.
Přenosy nabídnou pohled do zákulisí turnajů
Právě s Blicharzem, který je sám bývalým profesionálním hráčem, budou po premiéře filmu účastníci úvodního přenosu ze studií v Kolíně nad Rýnem moci debatovat. Následovat bude živá herní exhibice mezi hvězdnými týmy, které se utkají v League of Legends, nejpopulárnější hře současnosti. Celý první přenos je určen exkluzivně pouze pro kinosály a žádná z jeho částí nebude přenášena online. Signál půjde po celé Evropě a Asii.
Od srpna se diváci v přenosech mohou těšit vždy na finálové zápasy jednotlivých zastávek šampionátu Intel Extreme Masters, které se v průběhu roku konají po celém světě, a nakonec i na velkolepé finále, které se v březnu 2016 uskuteční již potřetí v polských Katovicích. Přenosy budou oproti internetovému vysílání prošpikované exkluzivními materiály ze zákulisí, rozhovory s hvězdnými hráči o jejich strategiích a prognózách či s fanoušky a organizátory. Součástí každé zastávky včetně té finálové budou souboje ve hrách League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive a StarCraft II.