Slepá • Norsko • 2014 • 96 min.
Režie: Eskil Vogt
norská verze • české titulky • přístupný od 18 let
Digital Cinema Package • 2,39 : 1 • Dolby Surround
Premiéra: 4. června 2015 • Konec monopolu: 3. března 2022
Po náhlé ztrátě zraku objevuje Ingrid zákoutí vlastní představivosti. Láska, touha i obavy se v nich zhmotňují s intenzitou, která si v ničem nezadá s vnějším světem. Kde je hranice mezi fantazií a realitou? Dráždivá sonda do vnitřního světa slepé ženy překvapuje bohatou vizualitou, otevřeným přístupem k sexu i absurdním humorem. Režisérovi Eskilu Vogtovi vynesla Slepá uznání na festivalech v Sundance a Berlíně; do českých kin snímek vyslali filmoví nadšenci, kteří svým hlasováním rozhodli o jeho vítězství v prvním ročníku projektu Scope50.
Film Slepá jsme do kin nevybrali my v Aerofilms, ale padesátka filmových nadšenců, kteří se zúčastnili projektu Scope50. Proč? Slepá je velmi originálně podané drama, skvěle manipulující s divákem i samotným vyprávěním. (Zdeněk Blaha) Tento snímek mi připomněl, jak může být krásné, když vám film ve svém určitém momentu ,otevře oči‘ a pak teprve pochopíte, na co se vlastně díváte. (Martin Dvořák) Scénář na jedničku, originálně a vtipně natočené. Nemám co dodat. (Tomáš Marvan) Skvělé. Dokonalá kombinace neprobádaného tématu se scenáristickou hravostí a režijním talentem. Překvapivě nepatetické. Nesmírně vtipné. (Petr Semecký) Slepá mě nadchla svou hravou narací, která docela dlouho zatajuje, že ne vše, co vidíme, je ,skutečné‘. (Tomáš Zetek)
O PROJEKTU SCOPE50
Projekt Scope50 dává padesátce filmových nadšenců šanci rozhodnout, který evropský film vstoupí do české kinodistribuce. Účastníci komunity Scope50 mají exkluzivní možnost zhlédnout desítku předvybraných současných evropských filmů, které ještě nemají domácího distributora. Smyslem inovativního projektu je přehodnotit zažitý model, kdy je nabídka filmů v kinech určována „shora,“ rozhodnutími distributorů o jednotlivých nákupech. Chceme do procesu vtáhnout diváky a dát jim šanci rozhodnout, který snímek chtějí v kinech vidět, vysvětluje Ivo Andrle z distribuční společnosti Aerofilms, která je jedním z šesti iniciátorů Scope50. Projekt se stal nejlépe hodnoceným evropským projektem v rámci nové výzvy programu EU MEDIA s názvem ‚Rozvoj publika‘. Paralelně probíhal v režii tamních zkušených distributorů také ve Velké Británii, Rakousku, Polsku a Maďarsku, na každém území ovšem diváci mohli vybrat jiný film. Často se nám stává, že s nákupem některých skvělých filmů váháme, neboť nemáme příliš víry v jejich komerční potenciál. Projekt Scope50 nám díky přímé interakci s publikem pomáhá vybrat k uvedení v kinech ten správný titul, dodává Andrle. Vybráním vítězného filmu komunikace s komunitou Scope50 nekončí – členové budou zapojeni také do samotné distribuce a budou se podílet na marketingových rozhodnutích počínaje českým plakátem a konče strukturou samotné kampaně.